Můj příběh

Dělám digitální marketing

Vyrostl jsem na copywritingu, a proto se specializuju na obsah, obsahové strategie, obsahový marketing, informační architekturu a…tak dále. Názvy a metodiky teď ale nejsou zas tak důležité. Pod těmi pojmy totiž nevidím texty, video nebo třeba Facebook.

Neplním internet „obsahem“ jako většina lidí. Já řeším potřeby uživatelů, obchodní cíle klientů a zvyšuju spokojenost + loajalitu zákazníků. Vše prostřednictvím kvalitního obsahu, ne balastu. A to je v praxi velký rozdíl.

A co přesně umím?

Představte si třeba firemní web.

  • Navrhuji styl komunikace – jak má web mluvit k cílovým skupinám
  • Vytvářím strukturu – kudy vede cesta k cíli a jak má být obsah propojen
  • Vymýšlím obsah – co na webu (ne)má být
  • Píšu texty – srozumitelné, přesvědčivé, prodejní
  • Rozvíjím obsah na webu i mimo něj – sociální sítě, newslettery, aplikace atp.

Moje výsledky

Vytvářel jsem texty a kompletní obsah pro mraky webů, například: ČSOB, Vodafone RWE, Česká spořitelna, Hypoteční banka, Equa bank, T-Mobile, GTS, Citibank, ING (NN), BigBrands, Sousedé a pro stovky dalších větších i menších značek. Za každým názvem a logem se skrývá moc zajímavá práce, o které bych mohl dlouho vyprávět, což teď určitě nechcete. :-)

Kromě toho také občas školím nebo přednáším na konferencích.

Pro většinu značek jsem vymýšlel a psal v nejstarší digitální agentuře Dobrý web, se kterou jsem úzce spolupracoval v letech 2008-2015. Pět let jako copywriter freelancer, poslední dva roky na full time jako senior content strategist, kdy mým cílem bylo postavit samostatné oddělení obsahových služeb.

Před tím jsem byl v letech 2005-2008 redaktorem známého odborného serveru Lupa.cz o internetu.

Na/po střední škole jsem provozoval vlastní projekty: malé webdesignové studio MEDOBOS nebo regionální online deníky Říčansko.info a Benešovsko.info od roku 2006. Jejich prapra předchůdcem byly v roce 2001 stránky o Red Hot Chili Peppers s vlastní redakcí dobrovolníků a stovkami článků. Spustil jsem je ještě na základce. Tehdy patřily k největším fanwebům a online komunitám vzhledem k tomu, jak málo toho na českém internetu bylo :-).

Pořád se učím, jezdím na konference u nás i v zahraničí. Občas si vzpomenu i na školy, kde jsem vystudoval: Fakulta humanitních studií UK (Bc.) a Informační management na VŠE (Ing.) v Praze.