Občas mě vyhecují, abych vyprávěl o copywritingu, obsahovém marketingu a podobných záležitostech. Upozorňuju, že taková vystoupení proklatě rychle zastarávají, a tak je sledujte na vlastní nebezpečí.
Články a rozhovory
- 10 tipů na obsahový marketing pro startup (článek iPodnikatel.cz, srpen 2015)
- Začínajícím copywriterům: nejdůležitější je začít něco dělat (videorozhovor Mladýpodnikatel.cz, květen 2015)
- Jak vytvořit lákavý obsah pro e-shop? 3 časté chyby + 2 tipy (blog Dobrý web, duben 2015)
- Chyby, kterými zákazníka vašeho e-shopu zaručeně odlákáte (článek Podnikatel.cz, říjen 2014)
- 5 přešlapů, které (nejen) e-shopy dělají v souvislosti s obsahem (článek Podnikatel.cz, září 2014)
- Jak správně napsat text, který pomůže prodat vaše zboží (článek Hospodářské noviny, březen 2014)
- Copywriting s plánem aneb Mluvíte k zákazníkům konzistentně? (článek Marketing Journal, listopad 2013)
- Rozhovor s českým odborníkem na copywriting Janem Ambrožem (rozhovor Včeliště.cz, říjen 2013)
- Copywriting je jako tenis nebo šachy, se zákazníkem se musíte sejít na správném hřišti (rozhovor Mladýpodnikatel.cz, duben 2013)
Přednášky na konferencích
2015
Jak na transakční e-maily – zobrazit slajdy
Prosinec | Marketing Monday | Přednáška + panelová diskuse
Na první pohled možná nejsou vidět. Každý je podceňuje. A přitom jsou pro zákazníky a celý nákupní proces tak důležité. Automatické zprávy jsou pro vaši značku ambasadorem i ombudsmanem. Jak je vylepšit, aby vám nedělaly ostudu a zákazníkům pomáhaly? Pravidlo číslo jedna: e-maily odesílá robot, ale vytváří člověk!
Jak přežít redesign obsahu korporátního webu – zobrazit slajdy
Listopad | WebTop100 | Přednáška
Poslechněte, jak jsme s láskou a osobní péčí napsali tisíce stránek obřího webu. Co se nám podařilo? A co se nepovedlo? Odnesete si tipy na content strategy a organizaci copywritingu v různých jazykových mutacích. Ověřeno na vlastní kůži a drsnou praxí.
Jak nastartovat vlastní obsahový marketing
Červen | ShopExpo | Workshop
Zlevnit umí každý. Ale odlišit se od konkurence? To dělá málokdo. Šikovný obsah vám přitom může stabilně přivádět a udržovat zákazníky ve všech fázích nákupního cyklu i bez reklamy. Stačí vědět, jak na něj. Přijďte si pro návod, jak během pár kroků naplánovat, vytvořit a rozvíjet obsah (nejen) pro e-shop. Začít budete moct hned po workshopu.
Proč se z marketérů stávají novináři a z firem média? – zobrazit slajdy + video
Květen | Internet Advertising Conference | Přednáška
Ankety ze všech koutů světa říkají: „Firmy hodlají konkurovat obsahem!“ Je to realita, trend, nebo pouze přání osvícených marketérů? Jsou obory Content Strategy a Content Marketing akční nálepkou pro staré zboží, nebo vám dávají nové praktické postupy, nástroje a tipy? Na příkladech si ukážeme, jak se musí změnit povaha firem a myšlení marketérů, aby byl boj obsahem úspěšný.
2014
Jak psát mikrotexty pro web a aplikace
Listopad | WebExpo | Workshop
Jsou malé, na první pohled neviditelné a trestuhodně opomíjené. Přitom na zákazníky vyskakují v těch nejdůležitějších chvílích. Řeč je o hláškách – chybových, potvrzovacích, informačních, e-mailových… Jistě i váš web nějaké má. Přijďte se rychle naučit, jak psát důležité mikrotexty. Po workshopu budete mít mikrotexty v malíčku: kde a kdy je zobrazovat během nákupního procesu, jak psát hezky použitelně a jak jim vtisknout styl v souladu s projektem.
Jak vycvičit Content Dream Team – zobrazit slajdy
Červen | Content First | Přednáška
Chcete-li skórovat obsahem, bez kvalitních spoluhráčů si neškrtnete. Zároveň je lepší řídit sehraný šik firemních copywriterů, než trpět móresy solitérních autorů. Proto vám povím, jak nadchnout a sladit obsahový tým. Dokážete zlepšit psaní i procesy a snížíte hladinu remcání na přijatelné minimum.
2013
Jak nastolit a udržet styl textů?
Listopad | WebTop100 | Přednáška
Instantní texty zaplní prázdné místo, ale chutnají málokomu. Zařiďte, aby copywriting ladil s vámi, zákazníky, časem i prostorem. Na příkladech uvidíte, proč styleguide a obsahová strategie nepatří do šuplíku.
V nouzi poznáš copywritera – zobrazit slajdy + video
Únor| Internet Marketing | Přednáška
Nezapomínejte pod tíhou termínů a faktur za grafiku, kódování nebo programování na to nejdůležitější: fungující obsah. Kvůli němu na weby chodíme. Sdílíme je. Měníme se v zákazníky. V roce 2013 tomu nebude jinak. Obsah dělá a bude dělat rozdíl. A proto si řekneme, v jaké fázi webdesignu texty chystat a vytvářet. Proč, kdy a za kolik zapojit vhodného copywritera do vašeho projektu, aby včera nebylo pozdě? Jaké (ne)výhody můžete čekat?
2012
Mýty copywritingu – zobrazit slajdy + video
Listopad | CopyCamp | Přednáška
Osobní zpověď copywritera v ČR: Jak se mu žije, pracuje a vydělává?
Listopad | Barcamp | Přednáška
Znáte copywritery? To jsou lidi, kterým jiní lidi platí za komerční psaní – mimo jiné i obsahů webů. Jsem jedním z nich a připravím si pro vás osobní zpověď o stavu tohoto oboru. – Proč jeden copywriter stojí 50 Kč a druhý 5 000 Kč? – Proč tyhle ceny firmy (ne)platí? – Proč trh copywritingu v ČR není „Webtrh“? – Je možné se na volné noze prosadit a uživit? – Jak vybrat copywritera pro svůj projekt a na co si dát během něj pozor? – Historky z natáčení Přednáška je určena všem, kdo mají, chtějí nebo dělají weby s pořádným obsahem. Mohla by pomoci zorientovat se začínajícím copywriterům, klientům – zadavatelům i kolegům z dalších oborů webového průmyslu.
Zdokonalte produktové popisky, aby prodávaly
Září | E-Business FORUM | Workshop
Ochotní, milí, sečtělí, originální a vždy připravení poradit – u takových prodavaček a prodavačů je radost opakovaně nakupovat. V e-shopu jejich roli zastupují popisky zboží. Píšete je dobře? Nebo zákazníky trápíte univerzálními texty, které se flákají a zákazníky odrazují? Během pár minut si ukážeme, jak můžete popisky produktů dostat na lepší úroveň a zvýšit prodej.
Kdo je copywriter, co umí, kolik stojí a jak zapadá do vaší content strategy?
Březen | Marketing Monday | Přednáška
Mlčíte při jednání se zákazníky, vaříte z vody, mlátíte prázdnou slámu nebo tlacháte z cesty? Pravděpodobně nikoliv. A přesto tolik firemních webů komunikuje právě takhle. Pojďme to změnit! Největší chyby děláme, ještě než napíšeme první čárku. Jak tedy začít a jak pokračovat? Co vzít v úvahu při plánování obsahu a co ignorovat? A jak zařídit, aby vám vztah s copywriterem nesl ovoce, pokud si ho zavoláte na pomoc?
2009
Hyperlokální média – bublina, nebo nový trh?
Říjen | Media Monday | Panelová diskuse
Na novém MEDIA MONDAY se budeme bavit o nových projektech (Sedmička, Naše adresa), jak se na nové možnosti dívají další hráči na trhu. Jaký dopad mohou mít na tvorbu obsahu, fungování redakcí…
Dobré texty na dobrom webe
Říjen | Seminář o efektivní komunikaci Voices | Přednáška
Texty – základ webu
Červenec | Jak vytěžit internet pro neziskové organizace | Přednášky
Diplomka a bakalářka
- Web copywriting
- Content strategy